تربیت
Tarbiat.Org

بصیرت فاطمه‌زهرا(س)
اصغر طاهرزاده

هان ای گروه انصار

244 - «یا مَعْشَرَ النَّقیبَةِ وَ اَعْضادَ الْمِلَّةِ وَ حَضَنَةَ الْإِسْلامِ» ای انجمن نقبا و بازرسان! ای بازوان ملّت و ای حافظان اسلام! ای كسانی كه خودتان محل و تكیه‌گاه اسلام بودید و اهل مبارزه، چرا نشسته‌اید؟ و این چه فكر اشتباهی است كه شما تصوّر می‌كنید چون حضرت محمّد(ص) رحلت كرده است، پس دیگر كاری نمی‌توان كرد، و از این طریق میدان را به غیر خودی‌ها داده‌اید؟
255 - «اَتَقُولُونَ ماتَ مُحَمَّد» آیا می‌گویید حضرت محمّد(ص) رحلت كرده است، مگر پیامبر اكرم(ص) كه رحلت كند، باید بنشینیم و نقشه‌‌های انحراف از اسلام را نگاه كنیم، تا هر كس هر بلایی خواست بر سر اسلام بیاورد؟ حضرت می‌فرمایند: خداوند در قرآن هم فرموده است كه پیامبر رحلت می‌كند و معلوم است كه رحلت پیامبر خیلی سخت است. آری؛ با رحلت پیامبر است كه:
260 - «اُظْلِمَتِ الْاَرْضُ لِغَیْبَتِهِ» بر اثر غیبت او زمین سراسر تاریك گردید.
261 - «وَ كُسِفَتِ النُّجُومُ لِمُصیبَتِهِ» در مصیبتش ستاره‌ها تاریك شدند. ولی مگر با رحلت پیامبر اكرم(ص) در عین بزرگیِ مصیبت باید از اسلام دست بردارید و در دفاع از اسلام كوتاه بیایید و منفعل جریانِ جریان‌سازهای بعد از رحلت او شوید؟ چرا حواستان جمع نیست؟ شما نمی‌توانید به بهانة رحلت پیامبر اكرم(ص) نسبت به حاكمیت حق و حذف باطل در جامعه كوتاه بیایید. این است آن خطر بسیار بزرگ كه در واقع رحلت پیامبر اكرم(ص) را به مصیبت تبدیل كرده است.