تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

آمریکا، آن طوری که ادعا می کند، قدرت ندارد

تاریخ: 12/2/1369
دلیل واضح دیگر بر این که آمریکا، آن طوری که ادعا می کند، قدرت ندارد و هیبت او هیبتی که آدمهای ضعیف را می ترساند خیلی بیش از قدرت واقعی است، این است که خیلی جاها می خواهند اعمال قدرت و زور کنند، اما قادر نیستند. به چه دلیل به دلیل این که آن جایی که می توانستند، کردند و آن، پاناماست. اگر آمریکا می توانست آن کاری را که در پاناما کرد، در کشورهای انقلابی دیگر، در همان کوبایی که آن قدر از آن ناراحت و شکار است، بکند، انجام می داد، پس نمی تواند. اگر می توانست این کار را در کشورهای دیگری که در آن منطقه و یا در مناطق دیگر هستند و با سیاست آمریکا مخالفند، انجام بدهد، انجام می داد، به دلیل این که در پاناما انجام داد.
اینها که به فکر مسایل انسانی نیستند. دولت آمریکا که به فکر قوانین بین المللی نیست. اینها که به حقوق ملتها احترام نمی‏گذارند. یک وقت بتوانند، وارد کشوری می شوند و بدون اعتنا به حقوق آن ملت، حکومت و دولتش را از بین می برند. آن فرد را هم برداشتند بردند و در کشور خودشان، زندانی کردند. هرجا بتوانند، همین کار را می کنند. آن جایی که نمی کنند، نمی توانند. این، واقعیت قدرتشان است.
چه ساده لوحی است که کسانی بگویند برویم پشت میز مذاکره با یک دستگاه متکبر و بی اعتقاد به اصول انسانی و حقوق بین الملل بنشینیم. آمریکاییها، به اصول و حقوق بین الملل، اعتقادی ندارند.