تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

اگر یک مدیر بخواهد حیطه ی کار خود را سلامت نگه بدارد، باید تا پایین‏ترین رده ای را که در انجام کار تاثیر دارد، مراقبت کند

تاریخ: 12/5/1372
با تجربه ای که در کار اجرایی در طول چندین سال پیدا کرده ام، به این نتیجه رسیده ام که، اگر یک مدیر بخواهد حیطه ی کار خود را سلامت نگه بدارد، باید تا پایین ترین رده ای را که در انجام کار تاثیر دارد، مراقبت کند. نمی شود بگوییم: ما حالا یک وزیر خوب را اینجا گذاشتیم، همه چیز تمام شد. نه، آن وزیر هم باید معاونین خوبی بگذارد، مدیران خوبی را باید بگمارد، مسئولین بخشهای خوبی را باید بگمارد. البته، کار هر چه سنگین تر است، معیارها بالاتر است. توقعی که در مسئول بالا هست، از مسئول درجه ی دو نیست. اما صلاح و امنت و شناختن کار و علاقه به انجام کار و رعایت تقوا و طهارت در همه ی‏رده ها، لازم است.
بنده بارها به مسئولین مختلف کشور، در جاهای مختلف، عرض کرده ام. من می گویم: مردم فلان شهر یا فلان روستای دور افتاده ی کشور، نظام را در چهره ی همان بخشدار یا رئیس پاسگاه نیروی انتظامی یا آن مسئول مربوطه مشاهده می کنند. برای آنان، رئیس جمهور و وزیر و رئیس و معاون و همه، همین است که با او مواجه است. اگر او سالم باشد، امین باشد، مردمدار باشد، دلسوز باشد، نشان این است که کل تشکیلات دولت این گونه است. و اگر خدای ناکرده، قدم را کج بردارد، او مقایسه می کند، و نمی شود جلو مقایسه اش را گرفت.