تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

اسلام برای کسانی که محیط زندگی را نا امن می کنند و مردم را می ترسانند و اخافه می کنند مجازاتهای سنگین تری گذاشته است‏

تاریخ: 6/1/1379
اسلام برای کسانی که محیط زندگی را نا امن می کنند و مردم را می ترسانند و اخافه می کنند مجازاتهای سنگین تری گذاشته است. اگر هم در مورد اینها و هم در مورد سارقان حکم الهی جاری بشود - بخصوص آن کسانی که حرفه شان را این قرار داده اند - مطمئنا به میزان زیادی تاثیر خواهد گذاشت. ملاحظه بعضی از رودربایستی های جهانی و امواج تبلیغاتی را نکنند ببینند حکم خدا چیست. حکم الهی همه چیز را در جای خود و با میزان صحیح معین کرده است.
... ناامنی اقتصادی بخش دیگری از ناامنی است. آن کسانی که محیطهای اقتصادی را نا امن می کنند اگر کسانی سرمایه های‏کوچکی دارند اینها با کارهای غیرقانونی با زرنگی ها این سرمایه های کوچک و امکانات مردم را نابود می کنند و به سود خودشان مصادره می کنند. آنهایی که بالاتر از این امکانات دولتی و عمومی را با زرنگی ها با تسلط بر قوانین و مقررات و گریزگاههای قانونی به نفع خودشان مصادره می کنند و هر جا که بتوانند از سوء استفاده های شخصی نمی گذرند اینها محیطهای اقتصادی را نا امن می کنند. شما ببینید اگر در یک کشور وضع اقتصادی بیمار است یکی از چند علت وجود همین گریزگاههای از قانون است که کسانی می توانند با استفاده از اینها سوء استفاده کنند و جیبهای خودشان را پر کنند و امکانات مردم و دولت را به نفع و سمت خودشان بکشانند.
... از همه اینها بالاتر ناامنی اجتماعی است که در حقیقت ناامنی ملی بیشتر متوجه به این نمونه است. محیطهای کار را ناامن کنند محیطهای علمی را نا امن کنند محیطهای دانشجویی را نا امن کنند. این که من قبلا هم اشاره کردم که یک مقام آمریکایی در یک ماه قبل از این خبر داد که در ایران ناامنی وجود خواهد داشت این ناامنی است. اینها برنامه هایی دارند بایستی هم آحاد مردم هوشیار باشند هم کسانی که بیشتر آماج توطئه های اینها هستند هوشیار باشند. از اول انقلاب تا حالا بارها دشمن تلاش کرده است محیطهای کار را دچار تشنج کند و با ایجاد اعتصاب نیروی کار را از فعالیت سازنده در کشور باز بدارد تا امروز نتوانسته است اما دارند طراحی می کنند.