تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

صاحب منصب در نظام اسلامی مساله اش فقط مواجهه با مردم نیست اگر با خدا متصل نباشد کار برای مردم لنگ خواهد ماند

تاریخ: 25/9/1379
مسئول امور و صاحب منصب در نظام اسلامی مساله اش فقط مواجهه با مردم نیست اگر با خدا متصل نباشد کار برای مردم و خدمت برای آنها - یعنی همان مسئولیت اصلی یی که دارد - لنگ خواهد ماند.
پشتوانه این ماموریت و مسئولیت همین ارتباط با مردم است لذا باز امیر المؤمنین - طبق روایت نهج البلاغه - در همین نامه به مالک اشتر می فرماید:
وَ اجْعَلْ لِنَفْسِکَ فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَفْضَلَ تِلْکَ الْمَوَاقِیتِ اوقات خودت را که برای کارهای‏گوناگون صرف می کنی بهترین و بانشاطترینش را بگذار برای خلوت بین خودت و خدا یعنی حالت ارتباط با خدا و انابه به او و تضرع را برای اوقات خستگی و کسالت نگذار. بعد می فرمایند: وَ إِنْ کَانَتْ کُلُّهَا لِلَّهِ اگرچه تو وقتی صاحب منصب در حکومت اسلامی هستی همه کارهایت متعلق به خداست - به شرطی که إِذَا صَلَحَتْ فِیهَا النِّیَّة وَ سَلِمَتْ مِنْهَا الرَّعِیَّةُ نیتت خالص باشد و کاری که مردم را بیازارد از تو سر نزد - اما درعین حال در بین تمام این تلاشهایی که همه اش هم عبادت است وقتی را بگذار برای این که بین خودت و خدا خلوت کنی. این چهره صاحبان مناصب در نظام اسلامی و در قاموس امیر المؤمنین است.