تربیت
Tarbiat.Org

راهبردها در کلام و پیام حضرت آیة الله العظمی خامنه‏ای
مرکز غدیر‏‏‏

مبارزه با فساد، یک مبارزه جدی و واقعی است، تهاجم خواهند کرد، برای مقابله با شیوع فساد اقتصادی و مالی، باید لباس مبارزه به تن کرد

تاریخ: 1/1/1380
یکی از موانع پیشرفت اقتصادی کشور، وجود گلوگاههای فساد است که بشدت باید از آنها ترسید و با آن مقابله و مبارزه کرد، کار سختی هم هست.
... بدانید مبارزه با فساد، یک مبارزه جدی و واقعی است، تهاجم خواهند کرد و فشار خواهند آورد، کار سختی است، برای مقابله با شیوع فساد اقتصادی و مالی، باید لباس مبارزه به تن کرد .
یک جریان فساد هم فسادهای اخلاقی و رواج منکرات است، با این هم باید مقابله و مبارزه کرد. ما خوب می دانیم، این جزو تعالیم اسلام است که با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشنا کرد و از منکرات دور نگهداشت، این به جای خود درست، اما با شیوع منکرات و با تظاهر به آن باید مقابله کرد. اسلام مرتکب منکر را نصیحت و هدایت می کند، اما حد هم برای او می گذارد. با صرف زبان و توصیه نمی شود کاری کرد. قدرت نظام باید جلوی سیر فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید که هوسهای یک عده معدود و یک گروه کوچک و اندک در داخل جامعه، موجب اغوای ذهن و فکر دختر و پسر جوان و مرد و زن مومنی شود که هیچ انگیزه فسادی ندارند. شما باید جلوی آن گونه افراد را بگیرید، همه مسئولان بخشهای‏مختلف کشور در این زمینه مسئولند.