تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-5- نظریه پردازی با پوشش محافل به اصطلاح علمی و آکادمیک‏

یکی دیگر از اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی برای استحاله و مقابله با نظام سیاسی مبتنی بر دین، بهره‏گیری از محافل به اصطلاح علمی و آکادمیک و نظریه پردازی علیه حکومت دینی و ولایت فقیه می‏باشد.
نظریه پردازان نظام سلطه به این نتیجه رسیده‏اند که با تشکیل بنیادهای فرهنگی، علمی و آکادمیک و جذب روشنفکران وابسته و دعوت از آنان برای شرکت در سمینارها، مجامع، مجالس و... می‏توانند به آنان وجاهت و اعتباری داده و با مطرح کردن نظریه‏هایشان علاوه بر فضاسازی در داخل، عملاً از این اهرم برای استحاله سیاسی نظام استفاده نمایند.
مزیت دیگر این محافل به اصطلاح علمی و آکادمیک، وابسته کردن بیشتر جماعت روشنفکر مرتجع به کانون‏های استکباری می‏باشد.
محمد ارسی یکی از عناصر فراماسونر مقیم آمریکا در مصاحبه‏ای با خبرگزاری تانیوگ می‏گوید:
مخالفین رژیم ایران که متقابلاً با یکدیگر درگیری دارند، باید نهضت جدیدی را براساس یک تئوری سیاسی مبتنی بر اصل چند حزبی به وجود آورند.
همان خبرگزاری در ابتدای گفتگو با ارسی می‏گوید:
فراماسونری در ایران در خارج از کشور می‏کوشد، مجموعه اصول و سیاست‏هایی را تنظیم کند که دامنه گسترده‏ای داشته باشد و بتواند سازمانهای مختلف مخالف حکومت ایران را با هدف سرنگونی رژیم مذهبی ایران تحت پوشش قرار دهد.
بدون شک مراکز علمی و آکادمیک همواره در کنترل لژهای فراماسونری و صهیونیسم بین‏الملل قرار داشته‏اند و به همین خاطر است که دائماً روشنفکران وابسته را برای شرکت در این گونه محافل به اصطلاح علمی و آکادمیک دعوت می‏نمایند.
شرکت در سمینارهای به اصطلاح علمی، از طرفی مانع بروز حساسیت‏ها می‏شود و از سوی دیگر عامل همگرایی و مبادله پیام و آثار آنان می‏گردد و بدین ترتیب الحاقی بین ارتجاع روشنفکری داخل و خارج پدید می‏آید.
گردانندگان اصلی این گونه سمینارها، محافل و مجامع، اغلب عناصر ضد انقلاب فراری از کشور و یا روشنفکران وابسته و اعضای لژهای فراماسونری می‏باشند. صرف هزینه‏های کلان برای برپایی این گونه مراسمها، این سؤال را در اذهان بوجود می‏آورد که بودجه مورد نیاز آنها، از کجا و با چه انگیزه و اهدافی تأمین می‏گردد؟