تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

6-1- جنگ امواج‏

دشمنان نظام اسلامی با بهره‏گیری از رسانه‏های صوتی و تصویری (ماهواره، رادیو، تلویزیون و ...) در حال اجرای جنگ امواج به منظور استحاله فرهنگی انقلاب می‏باشند، استکبار در این نوع جنگ، ابتدا سعی کرد اقشار مرفه و متمول جامعه را با خود همراه کند. این طبقه از جامعه با توجه به ویژگی‏های خاصشان تحت تأثیر این کانون تهاجم فرهنگی قرار گرفته و سپس منشاء اثر بر روی سایر اقشار گردیده‏اند.
صدای پیر استعمار بی‏بی‏سی می‏گوید:
چنین به نظر می‏آید که تلویزیون ماهواره‏ای در ایران در ضربه زدن به مظاهر اسلام سیاسی، از همه گروههای مخالف حکومت، قدرت بیشتری دارد. ماهواره پدیده‏ای است که در برابر ارزشهای اسلامی قد علم کرده است. ارزشهایی که دولت ایران خود را معرف آنها می‏داند(119)
همچنین نشریه نیوزویک در مقاله‏ای با قلم کریستوفردیکی می‏نویسد:
انقلاب جدیدی در ایران در حال شکل‏گیری است. امروز جوانان ایرانی به یمن رادیوها و دیش‏های ماهواره‏ای از جهان خارج با خبر و با سوادترند و همه این عوامل نیروئی را برای یک انقلاب فرهنگی و سیاسی تشکیل داده‏است.
رادیو آمریکا نیز در این خصوص می‏گوید:
اگر سیاست مهار مضاعف دولت کلینتون نتواند ایران انقلابی را به زانو در آورد، شاید برنامه‏های رقص و آواز MTV و شبکه تلویزیونی ماهواره‏ای آمریکا به این کار موفق شود.(120)
طراحان استحاله انقلاب با این ابزار کارآمد، ضمن هدف قرار دادن نسل جوان، سعی دارند از این طریق آنها را به سمت معیارها و ملاک‏های مورد نظر خود سوق دهند. متأسفانه امروزه آثار جنگ امواج به اشکال مختلف از جمله: مد لباس، کفش، آرایش موی سر، سبک‏های موسیقی، تقلید از گروههای فاسد غربی (رپ، هوی‏متال، متالیکا، رس و...) در نسل دوم انقلاب مشاهده می‏گردد و هر از چند گاهی نیز با موضوعات گوناگون میزان تأثیرگذاری آن را ارزیابی می‏کنند (مانند فیلم تایتانیک که در واقع نوعی ارزیابی فرهنگی نسل جوان بود.
بنابراین به جرأت می‏توان گفت که جنگ امواج بیشترین نقش را در ترویج ابتذال و فساد داشته است و غربی‏ها سعی دارند با بهره‏گیری از تجهیزات پیشرفته یکبار دیگر وقایع آندلس را تکرار کنند و بدین ترتیب نسل دوم انقلاب را تخلیه ارزشی نمایند.