تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

4- نقش ارتجاع روشنفکری در استحاله فرهنگی‏

روشنفکران وابسته اکنون درصدد برآمده‏اند تا بار دیگر با ایفای نقش در سناریوی براندازی فرهنگی نظام مقدس اسلامی، دین و ارزشهای دینی و انقلابی را مورد هجوم قرار دهند. لذا شاید بتوان گفت در این سناریو یکی از مهم‏ترین نقش‏ها بر عهده این جماعت است، چرا که این قشر دارای توان تأثیر گذاری بیشتری نسبت به عناصر بیرونی و خارجی هستند.
استاد فلسفه تجدد گرایان که مبلغ نظریه سکولاریسم نیز می‏باشد اخیراً اظهار داشته:
بنده بارها به آقایانی که شعارشان ضد خشونت و طرفدار آزادی هستند، گفته‏ام و بارها برایشان نوشته‏ام که تا شما در زمینه کم‏رنگ کردن حضور اجتماعی دین کاری ننمایید، نمی‏توانید دستاوردی در زمینه مهار خشونت و گسترش آزادی داشته باشید.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله العظمی خامنه‏ای در این خصوص می‏فرمایند:
بعد از جنگ تلاش‏هایی جدی شروع شده برای اینکه روشنفکری ایران را به همان حالت بیماری قبل از انقلاب برگردانند، یعنی باز قهر کردن با مذهب، قهر کردن با بنیان‏های بومی، رو کردن به غرب و وابستگی بی‏قید و شرط به غرب...(87)
طراحان استحاله انقلاب اسلامی با درک و بینش صحیح از عملکرد و خدمات این قشر به استعمار و استکبار و شناخت خصوصیات آنان از جمله دین ستیزی و...، روشنفکران وابسته و مرتجع را به عنوان مجریان استحاله انتخاب کرده‏اند و در مقابل، این افراد نیز با اقدامات زیر جبهه دشمن را یاری می‏کنند.