تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-2-2- شکستن قداستها، و حرمتها و هجمه به اعتقادات مذهبی‏

یکی دیگر از تاکتیکهای مخالفین و معاندین حکومت دینی، شکستن قداستها و حرمتها و هجمه به اعتقادات مذهبی می‏باشد. در این راستا یکی از عناصر ارتجاع روشنفکری در کتاب خود می‏نویسد:
این تعریف که معصوم هیچ خطایی و گناهی نمی‏کند، با سیمای انبیاء در قرآن مغایر است(49)
نشریه سینما ورزش نیز ضمن توضیح داستان فیلم "راجا هندوستانی" (فیلمی که توأم با ابتذال است) زندگی بازیگران این فیلم را به زندگانی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و پیامبر عظیم‏الشأن اسلام (ص) تشبیه می‏نماید.(50)
همچنین تحریف، ارائه قرائتهای التقاطی و به اصطلاح عقلانی از اعتقادات مذهبی نیز یکی از دیگر روشهای مقابله با دین و حاکمیت ارزشهای دینی می‏باشد.
سرکرده نهضت به اصطلاح آزادی در جلسه این گروهک به مناسبت عاشورا اظهار می‏دارد:
آنها (لشکریان یزید) هم مسلمان بودند، منتها مسلمانی احساسی و قضیه عاشورا هم از منظر خشونت مهم است، نه از باب مسائل سیاسی‏
وی مدعی گردید:
جنگیدن عبیدالله ابن زیاد با امام حسین (ع) بخاطر این بود که عبیدالله پول گرفته بود مسجد بسازد و برای همین با امام حسین (ع) جنگید.
به موازات این اقدام دشمنان نظام مقدس اسلامی، اکبر گنجی در مقاله‏ای با عنوان "خون به خون شستن محال آمد محال" ضمن القاء این موضوع که ریشه شکل گیری نهضت کربلا خشونت بوده، با برداشتی نسبی انگاری از این حماسه عظیم می‏نویسد:
... خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه‏ای جز خشونت به بار نمی‏آورد(51)
وی با نادیده انگاشتن تقابل حق و باطل در این مقاله، مدعی می‏گردد اگر در جنگهای احد، خندق، بدر و صفین پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) کفار، مشرکین و منافقین را به هلاکت نمی‏رساندند، واقعه کربلا بوجود نمی‏آمد.