تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-2-4- احیاء و ترویج فرقه‏ها

طراحان استحاله فرهنگی انقلاب اسلامی برای مقابله با دین و ارزشهای دینی، هم زمان با سایر اقدامات ذکر شده (ترویج فساد و بی‏بند و باری، ترویج فرهنگ ملی‏گرایی و ...) احیاء و ترویج فرقه‏ها را نیز مورد توجه خود قرار داده‏اند.
فرقه‏ها عمدتاً جریانهای متحجر و ایستا می‏باشند که سرخوردگی و دین گریز شدن نسل جوان، باعث سرریز شدن آنها به جریانهای انحرافی می‏گردد.
از جمله این فرقه‏ها می‏توان به تصوف اشاره داشت، ارتباطات قطب‏های این فرقه با رژیم گذشته و لژهای فراماسونری و مأمن گرفتن سران آنها در مهد استعمار پیر (انگلیس) به خوبی نمایان‏گر نقش آنها در سناریوی ستیزه‏جویی با دین می‏باشد.
حضرت امام خمینی (قدس سره) در این رابطه می‏فرمایند:
آن بیچاره‏ای که خود را مرشد و هادی خلایق می‏داند و دل بندگان خدا را از حق منصرف و مجذوب خود نموده و برای رواج بازار خود فهمیده یا نافهمیده پاره‏ای از اصطلاحات جاذب را به خورد عوام بیچاره داده گمان کرده که به لفظ مجذوبعلیشاه و یا محبوبعلیشاه حال جذبه و حب دست می‏دهد.
بنابراین طراحان استحاله فرهنگی در مقابله با اسلام ناب، ضمن احیاء و پشتیبانی مالی از این جریان‏ها، قصد دارند در باورهای دینی مردم انحراف ایجاد نمایند که در بسیاری از موارد کار این فرقه‏ها به ابتذال، فساد اخلاقی و تباهی پیروان طریقتشان کشیده شده است.
یکی از جلوه‏های تحجر، شکل گیری طالبان در افغانستان می‏باشد، سازماندهی این جریان و تلاش برای استحاله فرهنگی انقلاب اسلامی، دو روی یک سکه هستند که استکبار جهانی نظریه پرداز آن می‏باشد.
آنها از یک سو به کانون ترویج اسلام ناب هجوم می‏کنند و از سوی دیگر سعی دارند اسلام را دینی متحجر، غیرقابل تحمل و خشن نشان بدهند.
همچنین جریان‏های تحجر دیگری نیز در داخل اخیراً فعال شده‏اند که از جمله می‏توان به انجمن حجتیه اشاره نمود.