تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

7-3-2- عملکرد

دکتر پیمان معتقد به لیبرالیسم دموکراتیک و اصول سوسیالیسم می‏باشد و با نشان دادن عدم تناقض اصولی مارکسیسم با اسلام در شکلی به اصطلاح روشنفکرانه و با عدم اعتقاد به امامت معصومین (علیهم السلام) و اسلام فقاهتی و روحانیت، فعالیت خود را در صحنه سیاسی ادامه داد.
جنبش مسلمانان مبارز در انتخابات دوره اول مجلس با سازمان منافقین ائتلاف می‏نماید و کاندیدای مشترک در انتخابات معرفی می‏کند. این گروهک عامل انحراف و پیوستن بسیاری از جوانان پرشور و مسلمان به سازمان منافقین بوده است.
سرکرده این گروهک یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با زیر سؤال بردن رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره) و ایجاد تردید در توان و قدرت آن ودیعه و حجت الهی می‏نویسد:
انقلاب از یک رهبری قاطع و متمرکز، که مخصوصاً در شرایط کنونی بسیار ضروری است، محروم می‏باشد.(224)
وی سپس با اصرار به اندیشه‏های ناقص و نادرست خود، مدعی می‏گردد:
... امام خمینی کشش و ظرفیت بینش رهبری مبارزه ضد امپریالیستی را ندارد.(225)
دکتر پیمان که روزگاری ادعای مبارزه با امپریالیسم و استثمار را با تفاخر مطرح می‏کرد و با همین ادعاهایش توانسته بود تعدادی از جوانان پرشور را جذب نماید، درگذر تاریخ ادعاهایش به شکل تمسخرآمیزی تغییر کرده‏است.
او در نشریه امت، شماره 85 مدعی می‏گردد که:
لیبرالها... حامی طبقات سرمایه‏دار و مدافع استثمار و پناهگاه بسیاری از فرصت طلبها و ضد انقلابیون بوده و هستند.(226)
اما علی‏رغم ادعای قبلی، پیمان در مصاحبه‏ای با نشریه توانا می‏گوید:
جنبش [مسلمانان مبارز] با نهضت آزادی [سردمداران لیبرالیسم سیاسی در ایران‏] از لحاظ اهداف مبارزاتی اختلاف اصولی ندارد. امروز ضرورت توسعه سیاسی و تأمین آزادی مطرح است و ما و نهضت و دیگران در این هدف مشترک هستیم.(227)
در حال حاضر پیمان در این دوره از فعالیت‏هایش به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری، به سوگلی امپریالیسم خبری و رسانه‏های استکباری (رادیو رژیم اشغالگر قدس، رادیو آمریکا، رادیو آزادی، بی‏بی‏سی و...) تبدیل شده، تا جائی که با عناصر ضد انقلاب ارتباط صمیمانه‏ای برقرار کرده است، از جمله برقراری ارتباط با حسین مهری، مجری و برنامه ساز رادیو 24 ساعته ایرانیان؛ هزینه‏های این رادیو توسط شورای احکام امری و با تصویب گروه "ایادی امر الله" - عالی‏ترین مرجع تبیلغات و احکام فرقه ضاله بهاویت - و جامعه بازرگانان یهودی ایران مقیم آمریکا به صورت مشترک پرداخت می‏گردد.
همچنین هفته نامه ضد انقلابی نیمروز چاپ لندن نیز، وی (پیمان) را به عنوان یک نیروی اپوزیسیون دانشگاهی معرفی کرده و می‏نویسد:
سلطنت طلبان خواستار داشتن رابطه با عناصر ملی و مذهبی کشور، خصوصاً جریان پیمان و سروش هستند.(228)
کیهان سلطنت طلب چاپ لندن نیز که با سرمایه اشرف پهلوی اداره می‏شود، ارتباط گسترده‏ای با پیمان دارد و درباره وی می‏نویسد:
او [پیمان‏] از جمله روشنفکرانی است که در آغاز انقلاب از انقلابیون حمایت کرد. اما خیلی زود متوجه شد که اشتباه کرده است.(229)