تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

2-1- القاء عدم کارایی نظام سیاسی مبتنی بر دین‏

دشمنان اسلام با بزرگ‏نمایی مشکلات جمهوری اسلامی ایران و هجمه به نظام سیاسی مبتنی بر دین (نظام ولایی) در صدد القاء این موضوع هستند که دین، قدرت اداره و مدیریت جامعه را ندارد و طبیعی است که در صورت پذیرش این خط القائی، شبکه‏های روشنفکری وابسته در سایر کشورهای اسلامی، حرکت خود را شروع نموده و نظریه لیبرالیسم را به ملت‏ها عرضه می‏نمایند و ملت‏ها نیز به ناچار به آن اقبال خواهند نمود. در واقع این روند، تکوین یک سناریو می‏باشد و بدین ترتیب کانون‏ها و مراکز کنترل فرهنگ جهانی از زوال تفکرات امانیستی و لیبرالیستی و فتح سنگرهای کلیدی جهان توسط اسلام جلوگیری به عمل می‏آورند.
البته منشاء این جریان القایی، فراماسونرها می‏باشند. در کتاب "دنیا و یهود" در خصوص اهداف ماسونی آمده است:
حزب ماسونی نباید به یک دولت یا دو دولت اکتفا کند. بلکه دولت‏های جهان را باید تحت خرقه کشیده و برای رسیدن به این هدف نخست لازم است دین و علماء دین را که یگانه دشمن ما هستند نابود کنیم.(134)
لذا فراماسونرها که مراکز کنترل فرهنگ جهانی را در اختیار دارند، همواره تلاش می‏کنند که از طریق این کانون‏ها تفکر لیبرالیسم را که خود به آن اعتقاد دارند، اشاعه و ترویج نمایند.
رادیو بی‏بی‏سی صدای پیر استعمار به نقل از یک روشنفکر فراری از کشور می‏گوید:
ماهیت الهی رژیم جمهوری اسلامی علت اصلی بروز خشونت در ایران است.(135)
رسانه‏های استکباری و ارتجاع روشنفکری در یک جنگ روانی تمام عیار و همسو سعی دارند این باور را توسعه دهند که "در چارچوب فقه و دیانت امکان رسیدن به حکومتی ایده‏آل امکان پذیر نیست و ایجاد یک حکومت دینی، تجربه‏ای مجدد از یک بن‏بست می‏باشد که مسحیت در قرون وسطی تجربه کرده است".
در همین راستا نشریه کیان می‏نویسد:
فقه، علمی دنیوی است و با آن نمی‏توان جامعه آرمانی - ایمانی ساخت.(136)
نشریه ایران فردا نیز چنین می‏نویسد:
اگر به مذهب و سنت‏های مکاتب الهی هم معتقد نباشیم، با قوانین طبیعی می‏توانیم برای خود هویت استوار فراهم کنیم.(137)
حضرت امام خمینی (قدس سره) در جواب معاندین و بی‏اطلاعان از دین می‏فرمایند:
جامعیت و همه جانبه بودن قوانین اسلام، آنچنان است که اگر کسی آن را بشناسد، معترف خواهد شد که از حد و مرز فکر بشر بیرون است و ممکن نیست زاییده قدرت علمی و تفکر انسان باشد.(138)