تربیت
Tarbiat.Org

نفوذ و استحاله‏
مرکز غدیر‏‏‏

6-4- تلاش برای بدست آوردن جایگاه خیالی در معادلات آینده‏

گروهها، احزاب و جریان‏های مخالف و معاند به دلیل ماهیت به اصطلاح روشنفکری و عدم درک صحیح از فرهنگ و ارزشهای اسلامی حاکم بر کشور و پایبندی مردم به اسلام و نهاد مقدس روحانیت، همواره در تحلیل‏ها و جمع‏بندی‏های خود دچار اشتباه شده‏اند. البته در این اشتباهات نقش دشمنان انقلاب و اسلام (سرویس‏های اطلاعاتی بیگانگان و...) نیز قابل توجه می‏باشد، چرا که آنان نیز به دلایل فوق و همچنین به دلیل عدم شناخت صحیح و دقیق خود از انقلاب اسلامی و ماهیت و مقدورات آن، در طول این بیست ساله با القائات و جریان‏سازیهای غلط، تا حدود زیادی در اتخاذ تدابیر و مواضع جریان‏های مخالف و معاند مؤثر بوده‏اند.
بر همین اساس، در این مقطع گروههای سیاسی مخالف و معاند در معادلات و تجزیه تحلیل‏های خود، دچار اشتباهی فاحش شده‏اند و از یک سو گمان می‏کنند که مردم از نظام دل کنده و از ارزشهای اسلامی دست برداشته‏اند و از سوی دیگر چون استراتژی دشمن نفوذ و استحاله انقلاب و به تعبیر دیگر توجه به داخل می‏باشد، بالاخره تغییراتی در آینده نظام اسلامی به وجود خواهد آمد. لذا با احیاء تشکل‏هایشان در صدد هستند تا به خیال خام خود در معادلات آینده جایگاه قابل توجهی بدست بیاورند.
حضرت امام خمینی (قدس سره) خطاب به گروهکها می‏فرمایند:
عیب بزرگ شما و هوادارانتان آن است که نه از اسلام و قدرت معنوی آن، و نه از ملت مسلمان و انگیزه فداکاری او، اطلاعی دارید.(199)