تربیت
Tarbiat.Org

حکومت جهانی مهدی(عج)
آیت الله ناصر مکارم شیرازی

-3 پرورش یك نیروى ضربتى انقلابى

سرانجام لازم است گروهى هر چند در اقلّیّت باشند در این جهان پرورش یابند كه هسته اصلى ارتش انقلابى آن مصلح بزرگ را تشكیل دهند.
باید در میان این جهنّم سوزان، گلهائى برُویَد تا مقدّمه گلستانى گردد; باید در این شوره زار نهالهایى تربیت شوند تا پیام آور بهار براى دگران باشند.
باید افرادى فوق العاده آگاه، شجاع، دلسوز; فداكار و جانباز براى این كار تربیت شوند هرچند نسلهایى براى این منظور یكى پس از دیگرى بگذرند تا ذخایر اصلى آشكار گردد و عناصر اصلى انقلاب فراهم شود، و این نیز زمان مى خواهد.
امّا این كه چه كسى باید عهده دار پرورش اینگونه افراد گردد؟
باید به خاطر داشته باشیم كه این برعهده همان رهبر بزرگ است كه به طور مستقیم یا غیر مستقیم دست به چنین برنامه اى بزند (شرح بیشتر پیرامون این موضوع بخواست خدا در بحث آینده خواهد آمد).
در روایات اسلامى یكى از علل طولانى شدن غیبت امام(علیه السلام) مسأله امتحان و آزمون عمومى مردم; و انتخاب اصلح ذكر شده كه ممكن است اشاره به همین موضوع باشد.
توضیح اینكه: آزمونهاى انسانى الهى، همچون آزمونهاى به خاطر آگاهى بیشتر به حال آزمون شوندگان نیست، بلكه به معنى پرورش استعدادها و آشكار ساختن شایستگیها و جدا شدن صفوف از یكدیگر است.
و به تعبیر دیگر، هدف آنها تربیت و تكامل یا ایجاد آمادگى است; زیرا احاطه علمى خداوند نسبت به همه چیز هر گونه هدف آگاهى طلبى را از آزمونهاى الهى سلب مى كند.
از مجموع این بحث روشن شد كه چرا غیبت مهدى باید این گونه طولانى باشد.