تربیت
Tarbiat.Org

بصیرت و انتظار فرج
اصغر طاهرزاده

حجاب ظهور

این نکته را تجربه كرده‌اید که وقتی انسان‌ها عقیده‌ی صحیح خود را از دست می‌دهند چگونه زندگی‌شان سیاه می‌شود. بعضی‌ها باورشان نمی‌آمد كه چگونه عقیده‌ی صحیح، آن‌ها را در عرصه های مختلفِ زندگی نجات می‌داد و با از دست‌دادن آن عقیده با نحوه‌ای از زندگی روبه‌رو شدند كه حالا می‌فهمند عقیده‌ی صحیح چه اندازه کنترل‌کننده و نجات‌بخش بود.
از جمله عقاید نجات‌بخش عقیده‌ی بزرگ انتظار است که به خودی خود برای انسان فرج است و موجب حفظ او می‌شود تا آن حدّی که مانع می‌گردد شیطان زندگی‌ را در دست بگیرد. شیطان در راستای عدوّ مبین بودنش بیکار نمی‌نشیند تا انسان در زیر سایه‌ی اعتقادی صحیح راحت جلو برود، شروع می‌کند به شبهه‌کردن. اگر نتوانیم از شبهات بگذریم و عملاً عقیده‌ی انتظار را از دست بدهیم یک‌مرتبه همه‌ی عالم برایمان تیره و تار می‌شود و امید و امیدواری از زندگی‌مان رخت بر می‌بندد. ولی اگر توانستیم با روحیه‌ی انقلابی به شبهاتش جواب دهیم با قدم‌های بلند‌تری آینده‌ی معنوی خود را طی می‌کنیم. همین‌طور که در مورد اعتقاد به معاد موضوع همین‌گونه است که با جوابگویی به شبهات مربوطه متوجه واقعیت بزرگی به نام ابدیت می‌شویم.
در مورد اعتقاد به وجود حضرت مهدی(عج) و ظهور آن حضرت و چگونگی تحقق فرهنگ مهدویت باید بتوانید به شبهات مربوطه جواب دهید تا افق تاریخ برایتان روشن و امیدوار کننده باشد و نه تنها حجاب ظهور مرتفع گردد بلکه هم‌اکنون زندگی‌ها همراه با فرج باشد و سایه‌ی سیاه ظلمات آخرالزمان بر ذهن و روان ما نیفتد. به این امید سؤالات عزیزان را جواب می دهیم که با قدم‌های بلندتری به سوی فرج حرکت کنیم.