تربیت
Tarbiat.Org

بصیرت و انتظار فرج
اصغر طاهرزاده

برکات رجوع به حضرت مهدی(عج)

امام خمینی‌(رض) روشن می‌کنند که برای نازك‌كردن پرده‌ی غیبت باید جانانه به صحنه آمد چون اولاً: انقلابی به صحنه آمده که سبك و سیاقش رجوع به حضرت ولی عصر(عج) است. ثانیاً: باید به فكر حكومت جهانی باشیم و در این راه بدانیم که:
«شكستن فرهنگ شرق و غرب، بی‌شهادت میسّر نیست».
و این است معنی انتظاری که تقدیر شیعه را تا اوج کمال رقم می‌زند. چون روشن می‌کند فرهنگی هست که حجاب نور مهدی(عج) شده و باید با آن مقابله کرد و شاخصه‌ی آن ضد قدسی‌بودن آن است، چه در جلوه‌ی مارکسیسم به سرکردگی شوروی سابق، چه در جلوه‌ی لیبرالیسم به سرکردگی آمریکا. عمده شناخت جایگاه تاریخی و معرفتی آن فرهنگ است که در هر چهره‌ای که ظاهر شود نور حقیقت را در حجاب می‌برد. نمونه‌ی جزئی آن را در بعضی از دولت‌های بعد از انقلاب مشاهده نمودید که چگونه با تقویت روحیه‌ی غرب‌زدگی، نور انقلاب اسلامی را که پرتوی از نور مهدی(عج) بود در حجاب بردند. همین قاعده را رشد دهید تا روشن شود چگونه فرهنگ غربی، نور مهدی(عج) را در حجاب نگه داشته و ذهن مردم جهان را با انواع برنامه‌های شیطانی در کنترل خود قرار داده است تا هرگز به حاکمیت امام معصوم فکر نکنند؛ اگر هم می‌خواهند معنویت را در زندگی خود وارد کنند باید حاکمیت آمریکا را در دهکده‌ی جهانی بپذیرند، چیزی که نهضت آزادی دنبال می‌کند و آمریکا سخت از آن‌ها پشتیبانی می‌نماید. رجوع به حضرت مهدی(عج) تماماً چنین حجاب‌هایی را پس می‌زند و تاریخ را در حدّ حاکمیت امام معصوم جلو می‌برد. بسیار مشکل است آدم متوجه شود روح این مسلمانِِ نماز خوان، همان روح فرهنگ غربی است و مانع ظهور نور مهدی(عج) ، مگر این که جایگاه حضرت مهدی(عج) را درست بشناسیم و خود را در انتظار او نگه‌ داریم و با حاکمیت لیبرال دموکراسی غربی همه‌چیز را تمام‌شده ندانیم وگرنه پایان تاریخ را همین چیزی می دانند که آن‌ها به آن رسیده‌اند. در چنین شرایطی می‌توان ‌فهمید هركس اسلامی را تبلیغ كرد كه سر سازش با غرب دارد، نه در فرهنگ انتظار جای می‌گیرد و نه نسبتی با انقلاب اسلامی دارد که حضرت امام خمینی(رض) شاخصه‌ی آن انقلاب را مقابله با فرهنگ غربی تعیین فرمودند؛ زیرا فرهنگ مُدارا با كفر، به کفر رسمیت می‌بخشد و این کار یک نوع کنار آمدن با شیطان است چون در این روش باید از «حق» صرف نظر کنیم تا مشکل ما با غرب حل شود. آری باید برای تجلی نور مهدی(عج) حجاب‌های ظلمات جهان امروز را کنار زد و این با نفی غرب و نظر به حاکمیت حضرت مهدی(عج) تحقق می یابد، آیا معنی انتظار جز این است؟
با تقویت فرهنگ انتظار نه‌تنها انقلاب اسلامی از غرب‌زدگیِ داخلی آزاد می‌شود بلکه روحیه‌ی عبور از غرب در سراسر جهان طنین می‌اندازد، به شرطی که راه امام خمینی(رض) که همان معنی واقعی انتظار است گشوده بماند، در آن صورت است که ملت ما از جنگ نرمی که دشمن ایجاد کرده به‌خوبی می‌گذرد و دشمن را به صورتی فوق العاده‌ی مأیوس می کند. می‌خواهم عرض کنم اگر می‌خواهید دختران و پسران و همسرانتان برایتان بمانند و دشمن، آن‌ها را از شما نگیرد، باید با رویکردِ عبور از غرب به خط امام(رض) و اهداف انقلاب اسلامی نظر نمایید تا شما نیز شامل این روایت باشید که رسول خدا(ص) فرمودند: «اَفْضَلُ الْعِبادَةِ، اِنتظارُ الْفَرَجِ»(39) برترین عبادت، انتظار فرج است و بدانیم انتظار فرج در حال حاضر به همان معنی است که امام خمینی(رض) در تبیین آن فرمودند:
«شكستن فرهنگ شرق و غرب، بی‌شهادت میسر نیست».
در راستای ماندن در اردوگاه منتظران و منور شدن به برکت فرج، حضرت امام خمینی(رض) می‌فرمایند:
«من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم كه از هیچ كس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و دست از مبارزه علیه فساد و فحشاءِ سرمایه‌داریِ غرب و پوچی و تجاوزِ كمونیزم نكشند، كه ما هنوز در قدم‌های اول مبارزه‌ی جهانیِ خود علیه غرب و شرقیم.»(40)
چقدر در حال حاضر فهم این نکته آسان شده است كه چگونه مسئولان غرب‌زده از خط امام بیرون بوده‌اند. آن روز امام خمینی(رض) فرمودند مسئولان دست از مبارزه با سرمایه‌داری غرب برندارند كه ما در اول مبارزه‌ی جهانی خود علیه غرب و شرق هستیم در حالی که بعضی این نکته‌ی مهم را رعایت نکردند و نه تنها از انقلاب بیرون افتادند بلکه از فرهنگ انتظار نیز خارج شدند و درون و بیرون خود را گرفتار ظلمات غرب نمودند تا آن‌جا که در جریان فتنه‌ی سال 1388 به انقلاب اسلامی پشت کردند و دشمنان اسلام را به هیجان آوردند.(41)