تربیت
Tarbiat.Org

بصیرت و انتظار فرج
اصغر طاهرزاده

انقلاب اسلامی؛ بستر ظهور اسم «الله»

انقلاب اسلامی، بستر ظهور اسم جامع «الله» است(138) منتها در موطن نازله‌ی آن، ولی انقلاب مشروطه بستر ظهور اسم جامع «الله» نبود، چون در آن انقلاب هنوز برای شاه جایی قائل شده بودند. درست است که دل علمای آن دوران از آن وضع خون بود اما بالأخره انقلاب مشروطه، انقلابی بود که با وجود شاه، حجاب ظهور اسم «الله» می‌شد. در آن شرایط، مجبور بودیم مشروطه را به عنوان مقطعی از تاریخ بپذیریم که محل تجلی همه‌ی اسماء الهی نبود. اگر محل تجلی همه اسماء بود که نمی‌شد شاه به عنوان کسی که باید قوانین را امضاء کند، در صحنه باشد و یا مجلس سنا در میان باشد. ولی انقلاب اسلامی به عنوان یک معنای فکری چیز دیگری است، هیچ مانعی جهت ظهور اسم جامع «الله» در مبانی آن مطرح نیست.
اگر شما با افق مهدی(عج) به حادثه‌های معنوی نگاه کنید با همه‌ی انبیاء معاشقه می‌کنید، چون وجود آن‌ها بستر ظهور اسلام و در نهایت ظهور مهدی(عج) بوده است. نه‌تنها با همه‌ی پیامبران، که هرکدام وسیله‌ی ظهور حضرت مهدی(عج) شدند معاشقه می‌کنید، حتی پای هرکسی را که وسیله‌ی ظهور آن حضرت ‌شود می‌بوسید، دیگر نه‌تنها با سایر گروه‌های مذهبی اختلافی ندارید، بلکه هرکدام از آن جهت که در سیر تاریخیِ ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) قدم برمی‌دارند محبوب شما هستند. بنده عزیزانی که در این شهر و کشور با دو خصوصیتِ «اسلام جامع» و در راستای «انقلاب اسلامی» قدم برمی‌دارند، نه‌تنها کفش‌هایشان را با تمام افتخار جفت می‌کنم، بلکه پاهایشان را می‌بوسم. چون جایگاهشان را در راستای تاریخ بقیة‌اللّهی ارزیابی می‌کنم و هرکدام را وجهی از آن می‌بینم.
خدا کند ما بتوانیم با همتی که لازمه آن عبادات شرعی و شب‌زنده‌داری است با خلوص تمام وارد فرهنگ نورانی انتظار شویم تا همواره با همه‌ی اولیاء و اصفیایِ تاریخ زندگی کنیم.
«والسلام علیكم و رحمةالله و بركاته»