تربیت
Tarbiat.Org

عفت و اعمال منافی با عفت در روایات معصومین (علیه السلام)
نامشخص

8-6- مرحله هشتم؛ اعمال پروژه‏های عقل برانداز

استکبار پیچیده‏ترین و پیشرفته‏ترین روش‏ها و راه‏های زوال و حیرانی عقل ملت‏ها و القاء عقاید غلط و سلب آزادی از عقل را جستجو می‏کند. متخصصین و دانشمندان صاحب نظر را به استخدام در می‏آورد تا به مطالعه و بررسی بپردازند. آنان به یقین دریافته‏اند که متزلزل و ویران نمودن عقل مردم مؤثرترین و اساسی‏ترین راه برای ویرانی اعتقادات مسئولیت ساز است. برای نیل به این هدف سه راه مؤثر پیش روی آنان است. لذا دنبال کردن این راهها مرحله هشتم فرمول سلطه را شکل می‏دهد. سه راه انحصاری تضعیف عقل و عقل‏زدا عبارتند از:
1- دامن زدن به شهوترانی و برافروختن نامتعادل شعله‏ها و امیال جنسی در ملت به خصوص جوانان.
2- مبتلا نمودن ملت به خصوص جوانان به افیون و روانگردانها
3- کشاندن ملت به مسکرات، غنا و لهویات‏
آنان می‏دانند که سه چیز عقل را اسیر یا زائل می‏کند، اول آتش شهوات، دوم افیون و مواد مخدر و سوم مسکرات و غنا، لذا سال‏ها است که شیوه‏های جامعه شناسانه و روانشناسانه به بسط سه عنصر ویران کننده عقل (شهوت - افیون - مسکر) دست می‏یازند.
آنان دریافته‏اند که عنصر شهوت از میان سه عنصر فوق نقش اساسی‏تر و مهمتری دارد، چون خاستگاه شهوت جنسی میلی از درون و ناشی از ترشح غدد درونی است و اگر تحریک و برخاسته شود، زمینه را برای میل به دو عنصر دیگر یعنی افیون، غنا و مسکرات نیز آماده می‏کند. به همین جهت وارد مرحله نهم؛ تمرکز بر شعله‏وری شهوات جنسی می‏شوند.