تربیت
Tarbiat.Org

آمریکا و اسراییل دو روی یک سکه
مرکز غدیر‏‏‏

بازار اجناس:

در بازار اجناس نیز جهودان نقش اساسی بازی می‏کنند. بعضی از آنان، و اجناس را به صورت انحصاری در قبضه خود قرار می‏دهند.
کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی
حمایت بی دریغ و بدون وقفه اسراییل سبب شده آمریکا علاوه بر تقبل هزینه‏های مالی، از وجهه و اعتبار جهانی‏اش نیز مایه بگذارد. افزون بر این لابی قدرتمند یهود در آمریکا، عامل عمده‏ای در به تأخیر افتادن اصلاح نظام مالی مبارزات انتخاباتی است.
در فاصله سال‏های 1948 تا 1998، کمک‏های خارجی ایالات متحده به اسراییل بیش از کل کمک‏های خارجی آن به کشورهای منطقه زیر صحرای آفریقا، کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای منطقه کاراییب، با جمعیتی در مجموع معادل 000،400،105 نفر بوده است.
به عنوان مثال، در سال مالی 1997 اسراییل 3 میلیارد دلار از بودجه کمک خارجی آمریکا و حداقل 525 میلیون دلار از دیگر بودجه‏های آن دریافت کرده است و واشنگتن 2 میلیارد دلار نیز بابت وام به اسراییل تضمین داده است.
تا 31 اکتبر 1997 رقم تقریبی 14630 دلاری که هر اسراییلی از دولت آمریکا دریافت کرده، معادل 23241 دلار برای آمریکا هزینه داشته است. این ارقام، بخشش‏های مردم آمریکا به صندوق‏های خیریه اسراییلی را شامل نمی‏شود این بخشش‏ها و هدیه‏ها در ابتدای تأسیس دولت اسراییل، میزان یک چهارم بودجه این دولت را شامل می‏شد. اما در حال حاضر رقمی معادل یک میلیارد دلار در سال است.
سال‏ها قبل معاون وقت وزیر خارجه آمریکا (جرج بال) هزینه مالی اسراییل را برای ایالات متحده 11 میلیارد دلار در سال تخمین زده بود. از آن زمان تاکنون، کمک‏های مستقیم خارجی آمریکا به اسراییل دو برابر شده است.
هر ساله دولت آمریکا با مبالغ هنگفتی از کمبود بودجه رو به رو می‏شود تا پایان سال 1999 میلادی، بدهی دولت آمریکا 5 تریلیارد و 700 میلیارد دلار (5700000000000 uS) بوده است و هر روز بر آن افزوده می‏شود. ولی کمک سالانه میلیارد دلاری به صهیونیست‏های اسراییل کماکان ادامه داشته و دارد!
در ادامه جدول کمک‏های مالی آمریکا از سال 1949 تا سال 1999 که رسماً اعلام گردیده، جهت استحضار خوانندگان محترم ارایه می‏گردد.