تربیت
Tarbiat.Org

آمریکا و اسراییل دو روی یک سکه
مرکز غدیر‏‏‏

د) سیاست خارجی آمریکا پیرامون اسراییل و صهیونیست‏ها

سخنرانی رؤسای جمهور و دیگر سیاستمداران آمریکا در ارتباط با اسراییل و صهیونیست‏ها در چند دهه اخیر، حاکی از وابستگی و نفوذ شدید صهیونیست‏ها و اسراییل در آمریکا و نیز عجز و ناتوانی آنان در مقابل صهیونیسم بین الملل است و این وابستگی فقط به کلاه جهودی بر سر گذاشتن آنان ختم نمی‏شود، بلکه تعهدی غیر قابل تصور، در مقابل اسراییل و صهیونیست‏ها دارند.
پال فینلی )paul Finley( یکی از سیاستمداران آمریکاست که از اوایل دهه 90، مردم آمریکا را از نفوذ و سلطه جهودان آگاه ساخته و این امر باعث شده تا مورد اهانت صهیونیست‏ها واقع و از کار بر کنار گردد. او می‏گوید: نخست وزیر اسراییل نفوذ بیشتری در سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا دارد تا کشور خودش (اسراییل).
دولت آمریکا با استفاده از اهرم‏های مختلف بر روی کشورهای دیگر فشار می‏آورد که:
اولاً: با اسراییل روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی در سطح قابل توجّهی داشته باشند.
ثانیاً: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع نمایند. زیرا ایران اسلامی مخالف اسراییل و صلح و سازش با صهیونیست‏ها می‏باشد.
آمریکا برای خدمت به اسراییل، لایحه داماتو را وضع می‏کند تا هیچ کشوری در دنیا با جمهوری اسلامی حتی داد و ستد اقتصادی در سطح پایین نداشته باشد، و یا انتقال نفت و گاز دریای خزر (هر چند که از طریق ایران مقرون با صرفه است)، از طریق فشار به کشورها و شرکت‏های وابسته در این پروژه، سعی دارد تا طرح و مسیر دیگری را انتخاب و دنبال نمایند.
هر چند اگر با ضرر چند میلیارد دلاری نیز خاتمه یابد.