تربیت
Tarbiat.Org

مبانی معرفتی مهدویت
اصغر طاهرزاده

دو نوع دینداری در زمان غیبت

حالا چطور می‌شود که غیبت بقیةالله(عج) شدید می‌شود و چکار کنیم که این غیبت ضعیف شود و ظهور واقع شود؟
غفلت از فرهنگ انتظار و غفلت از آماده شدن برای انقلاب جهانی باعث می‌شود که نه قرآن به درد ما بخورد و نه نماز به درد ما بخورد و نه امام‌زمان(عج) بیایند.
قرآن را دو نوع می‌شود تفسیر کرد؛ یکی این‌که بگوییم قرآن آمده و بناست نظام جهان بشری را زیر احكام خود بگیرد و امام‌زمان(عج) می‌خواهند با این قرآن حکومت جهانی تشکیل دهند. و یک نوع تفسیر از قرآن هم این‌که بگوییم الحمدلله قرآن هست و قرآن می‌گوید همه باید با یكدیگر خوب باشیم؛ ما باید با آمریکا هم خوب باشیم، اسرائیل هم جای خودش باشد، و ما آن‌ها را به‌عنوان یک واقعیت بپذیریم.
اگر به فکر این‌که این جهان باید ویران شود و یک حکومت جهانی الهی بیاید نباشیم ، هم واقعاً از انقلاب امام‌زمان(عج) محروم می‌شویم و هم این‌که عبادات و قرآن خواندنمان به درد نمی‌خورد. الآن در محافل مذهبی دو شكل قرآن خوانده می‌شود: یک شكل این‌که اول پذیرفته‌اند دنیا همین‌طور باید باشد که هست؛ زور، زور آمریکا است، اسرائیل هم باشد، ما هم باشیم، پولدارها هم باشند، فقیرها هم در ادامة فقرشان باشند. اینها قرآن را برای حفظ وضع موجود می‌خوانند؛ این قرآن خواندن به‌درد نمی‌خورد چون در جهت خلاف هدف قرآن است كه می‌خواهد برجهان حكومت كند. اگر خواستی قرآن را بفهمی اول باید به فکر انقلاب جهانی اسلامی امام‌زمان(عج) باشی، آن وقت این قرآن برای حفظ وضع موجود نیست، بلکه برای نفی وضع موجود است. آن‌وقت پیامهایش برایمان ظاهر می‌شود و دستوراتش به حركتمان می‌آورد، چون هدف را شناخته‌ایم.