تربیت
Tarbiat.Org

کربلا مبارزه با پوچی‌ها
اصغر طاهرزاده

انتخاب آزاد

در حاكمیّت فرهنگ اموی - رومیِ معاویه، همه به‌قدری مرعوب شده‌اند كه به مدیحه سرایی آن روباه مكّار افتاده‏اند، و تنها كسی می‏تواند نترسد كه تشویش درون را با توكّل به حقّ فرونشانده وجان را با حقّ پر كرده باشد و بتواند با بزرگ دیدن خدا و حاكمیّت سنّت‏های الهی، شكست‏ناپذیر بودن معاویه را دروغی آشكار ببیند و به رسوا كردن آن نیرنگ بزرگ دست زند. و حسین(ع) در چنین شرایطی راه را نشان داد تا برق اسلحه‏ها ما را به انتخاب آنچه نمی‏خواهیم وادار نكند و خود انتخاب كنیم، آن‌چنان‌كه حسین(ع) خود انتخاب كرد.
محال است كسی كه نور حق در دل ندارد بتواند انتخابی آزاد بكند و حسین(ع)، به نور حق انتخابی آزاد كرد و ما را به حق دعوت نمود تا آزادانه زندگی را خود انتخاب كنیم.
اگر به حسین(ع) اقتداء نكنیم، ادای انتخاب كردن داریم؛ ولی در حقیقت اسیر غوغا و جوّ زمانه‏ایم و آنچه را كه دشمن می‏خواهد و تبلیغ می‌كند، به دست خودمان انتخاب می‏كنیم. كسانی كه به حسین(ع) اقتدا نكرده‏اند، هیچ‌گاه خودشان انتخاب‌كننده نبوده‏اند، همیشه اسلحه‏ها، قدرت‏ها، تجمّلات، تبلیغات‏ جهانی و هوس‏ها برای آنها انتخاب كرده‏اند، در حالی‌كه تصوّرشان این است كه خود انتخابگر بوده‏اند. می‏گویند: در آمریكا در صندوق آراء مردم تقلّبی صورت نمی‏گیرد زیرا به كمك تبلیغات، افكار مردم را به گونه‏ای جهت می‌دهند كه آنچه حاكمان می‏خواهند از دست مردم به صندوق‌ها ریخته می‏شود، و این همان فرهنگ اُموی - رومی معاویه‏ای است كه این‌گونه تو را در قبضه خودش می‏گیرد و نهضت حسین(ع)؛ یعنی با همین فرهنگ مقابله كردن و به واقع كار مشكلی است، مگر این‌كه امام معصوم، چون حسین(ع) را در زندگی، امام خود قرار دهی.