تربیت
Tarbiat.Org

زن، آن‌گونه که باید باشد (زن - خانواده - بحران)
اصغر طاهرزاده

اینك نوبت اسلام است

وقتی متوجه شدیم ریشه نجات جامعه‌ی بشری بازگشت به توحیدی است كه از خانواده شروع می شود، پس بعد از لیبرالیسم و سوسیالیسم و فاشیسم، اینك نوبت اسلام است كه طرح زندگی خود را ارائه دهد.
تمدن شناسان معاصر گفته‌اند: دنیای جدید كه فعلاً ما با آن روبه‌رو هستیم حاصل لیبرالیسم و سوسیالیسم و فاشیسم است و خبر جدید این ‌كه انقلاب دینی وارد عرصه تمدن سازی شده است و هركس بخواهد جهان جدید را بشناسد، بدون توجه به انقلاب دینی نمی‌تواند ارزیابی درستی از جهان بعد از مدرنیته داشته باشد. و این مسلم است كه انقلاب دینی، با احیاءخانواده ماندنی است.
توجه به هستة توحیدی خانواده و بازگشت به معنی خانواده از منظر دینیِ آن، می‌تواند در جهان امروز نقشی تعیین كننده داشته باشد، چرا كه همواره انقلاب‌های دینی با تكیه بر پایه ریزی نظام خانوادة توحیدی، ریشه خود را ماندگار و مؤثر می‌كنند و به‌همین جهت هم در جهان معاصر برای ریشه‌كنی انقلاب اسلامی ایران كه تهدیدی برای نظام استكباری شد، همه كارشناسان دشمن پیشنهادشان اضمحلال انسجام خانوادگی مردم مسلمان شیعه بود و منحرف كردن جهت ارضای غریزه جنسی، از خانواده و پیوند ازدواج، به مسیری دیگر.