تربیت
Tarbiat.Org

در سایه سار رمضان (پژوهشی در کلام و پیام مقام معظم رهبری حضرت آیة الله العظمی خامنه ای)
مرکز غدیر‏‏‏

آماده ساختن دلها با ذكر الهى براى ورود در ساحت مقدس لیلة القدر

... عزیزان من ! رابطه ى خودتان را با خدا، هرچه مى توانید مستحكم تر كنید؛ بخصوص در ایـن مـاهـهـاى مـبارك ـ ماه رجب و ماه شعبان ـ كه ماههاى دعا، استغاثه ، رابطه گرفتن با خـدا، و راز و نـیـاز كـردن بـا معشوق حقیقى هر انسان است . در این ماهها، خود را براى ورود بر سرِ سفره ى ضیافت الهى ـ در ماه رمضان ـ آماده كنید.
در مـاه رمـضـان هـم ـ در هـمـه ى روزهـا و شـبها ـ دلهایتان را هرچه مى توانید با ذكر الهى نـورانـیـتـر كـنـید، تا براى ورود در ساحت مقدس لیلة القدر آماده شوید، كه : ((لَیْلَةُ الْقـَدْرِ خـَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ . تَنَّزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَاْلرُّوحُ. فِیها بِاِ ذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ اَمْر(161». شـبـى كـه فـرشـتـگـان ، زمـیـن را بـه آسـمـان مـتـصـل مـى كـنـنـد، دلهـا را نـوربـاران و مـحـیـط زنـدگـى را بـا نـور فـضـل و لطـف الهـى مـنور مى كنند. شب سِلم و سلامت معنوى ـ سَلامٌ هِیَ حَتّى مَطْلَعِ الْفَجْر (162) ـ شـب سـلامـت دلهـا و جـانـها، شب شفاى بیماریهاى اخلاقى ، بیماریهاى معنوى ، بـیـمـاریـهـاى مـادى و بـیـمـاریهاى عمومى و اجتماعى كه امروز متاءسفانه دامان بسیارى از ملتهاى جهان ، از جمله ملتهاى مسلمان را گرفته است . سلامتى از همه ى اینها، در شب قدر ممكن و میسر است ؛ به شرطى كه با آمادگى وارد شب قدر شوید.
دعـا و تـوجـه شـما، ذكر خدا در دلهاى پاك و نورانى شما جوانان عزیز، معجزه ها و كارها مـى كند. خود را از اكنون آماده كنید. مخصوص این ایام هم نیست ؛ در تمام عمرتان رابطه ى بـا خـدا، در شـمـا صـفـا و اخـلاص را تقویت مى كند و صفا و اخلاص ، گره گشاى همه ى كارهاست .(163)