تربیت
Tarbiat.Org

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و خودآگاهی تاریخی
اصغر طاهرزاده

خطر اصلی

این‌كه مقاله‌ای‌ در جهت مخالفت با انقلاب در فلان روزنامه یا خبرگزاری غربی دل شما را بلرزاند، نشانه‌ی آن است كه از شرایط خود و حتی از رسالت تاریخی توحیدی خود تحلیل درستی ندارید. اگر فهمیدیم انقلاب اسلامی به چه معنی است، خواهیم فهمید كه ضربه‏های حقیقی که این انقلاب را تهدید می‌کند قدرت تبلیغاتی دشمن نیست، بلکه ضعف توحیدی جامعه‌ی اسلامی است. وقتی فهمیدید ضربه‏های حقیقی كدام است و از كدام طرف می‏آید و كجای پیكر انقلاب را نشانه می‌گیرد، در آن صورت با استحكام و استقرار كامل و با برنامه‏ای دقیق، همه‌جانبه، دراز مدت و با امید به موفقیت كامل، به میدان می‏آیید، در این حال خودتان را به عنوان كسی كه رسالت حفظ حكومت دینی را بر دوش خود حس می‏كند تجهیز می‏نمایید.
خداوند پس از آن که غدیر را مطرح فرمود و معنی نظام اسلامی را با حاکمیت امام معصوم در تاریخ تثبیت کرد، فرمود: «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ كَفَرُواْ مِن دِینِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ»؛(12) از امروز کافران مأیوس شدند، یعنی دیگر فکر براندازی این نظام از ذهن اهل کفر بیرون رفت، پس از آن‌ها نترسید ولی روحیه‌ی خشیت الهی را با رشد عقیده‌ی توحیدی در خود افزایش دهید، زیرا اگر به جای امید به پروردگار، امیدتان به جایی دیگر افتاد، خداوند دست رحمت خود را از سر شما بر می‌دارد و سقوط شما شروع می‌شود.
اگر إن‌شاءالله بتوانید به نور توحید نسبت به جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی به خودآگاهی برسید، بیش از همه، زندگی خود را احیاء کرده‌اید، زیرا در این دوران به قول یكی از بزرگان؛ «زندگی همچون آبی است كه در شنزار فرو می‏رود و هیچ اثری از خود نمی‏گذارد مگر این‌كه آن زندگی در یك معنی دینی احیاء شود» و حیات دینی امروز این نیست كه برویم یك گوشه‏ای بنشینیم و انزوا پیشه كنیم، كاری كه در یك برهه بعضی از مسیحیان كردند و به هیچ نتیجه‏ای هم نرسیدند. بلكه باید با نیّت دینی و برای خدا و به عنوان پرستش رب العالمین، در احیاء دین و تحقق احكام دین در امور اجتماع قیام كرد. حال همان موعظه‌ی واحدی که خداوند به بشریت کرد که: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا»؛(13) بگو شما را به یک چیز موعظه و دعوت می‌کنم و آن این‌که دو نفر دو نفر، و یا هرکدام جداگانه، برای خدا قیام کنید و در این راه تفکر نمائید.