تربیت
Tarbiat.Org

عوامل ورود به عالم بقیت اللهی
اصغر طاهرزاده

بی‌رنگی كفر

اگر به جای برقراری جلسات جهت رفع شبهه نسبت به فرهنگ مهدویت، می‌توانستیم نوری را در صحنه بیاوریم که جوانان متوجه عالَم بقیت الله شوند، بسیاری از شبهات به راحتی رخت بر می‌بست. کاری که حضرت امام خمینی(رض) با انقلاب اسلامی و شهداء با مدیریت حضرت روح الله(رض) به میان آوردند. همه‌ی این شبهات به خاطر این است كه انسان‌ها گرفتار ظلمات آخر الزمان شده‌اند و از نور بقیّت‌اللّهیِ خود غافل‌اند. تأکید بنده آن است که فكر و فرهنگ دیگری را باید دنبال كرد كه در آن فکر و فرهنگ این شك و شبهه‌ها جا ندارند. گفت:
ای جمــال تو جــواب هر سؤال

مشكل از تو حل شود بی‌قیل و قال

چرا آن‌طور که شایسته است منتظر عالَم بقیت اللّهی نیستیم، چرا متوجه نیستیم همه‌ی ‌ظلمات با ظهور آن عالَم، برطرف می‌شود؟ ما روی ظهور حضرت بقیت‌الله(عج) كم سرمایه‌گذاری می‌كنیم، ما آن طور که شایسته است منتظر حضرت بقیت الله«روحی‌لتراب‌مقدمه‌فداء» نیستیم زیرا عالم بقیت الله را با جان خود احساس نکرده‌ایم. این یک قاعده‌ی کلی است که چون روح دین به میان آمد، كفر بیرنگ می شود و چهره‌ی مدعیان دین و دین‌داری، ولی شیفته‌ی فرهنگ غرب، برای همه روشن می‌شود. پس موضوعِ از بین‌رفتن كفر با به صحنه‌آمدن اصل دین، نکته‌ی بسیار مهم و قابل تأملی است و در آن شرایط به‌خوبی مدعیان دین‌داری كه دین ندارند، شناخته می‌شوند و این است که «در نظام مهدویت دیگر كفر و نفاق نمی‌تواند رشد كند» و غلبه با انسانی است که عالمِ بقا را شناخته است.
انسان در ظلمات آخرالزمان خود را گم كرده است و در نتیجه دل در هوای عالم بقاء و عالم بقیت اللّهی ندارد، و برعکس، سعی دارد آن حقیقت بزرگ را در حجاب ببرد و با این کار ماهیت ظلمانی خود را شدیدتر نماید و در آخرالزمان که اشقیایِ کامل نیز رجعت می‌کنند، این انسان با چنین ماهیتی رجعت می‌كند. به جهت ظلمات خاص آخرالزمان فرهنگ نفاق در ریزترین رگه‌های شخصیت مذهبی ما حضور دارد ولی ما به جهت غفلت از نور بقیت الله نمی‌توانیم آن را بشناسیم و بزرگان دین هم که آن نفاق را می‌شناسند نمی‌توانند آن را بگویند، زیرا دینداران بر نمی‌تابند. چه کسی باور می‌کرد امثال مهندس‌مهدی‌بازرگان و یا انجمن ‌حجتیه‌ای‌ها در ظلمت آخرالزمان فرو رفته‌اند؟ با ظهور انقلاب‌اسلامی که نوری از نور بقیت الله به همراه داشت، این فکر رسوا شد. با مقابله‌ی تمام‌عیار با این انقلاب اسلامی بود که ظلمت آخرالزمانیِ این نماز شب‌خوان‌هایِ طالب غرب ظاهر گشت، پس بیشتر به فكر حضور فرهنگ مهدویت و عالم بقیت اللّهی باشید تا رازهای بسیاری در امرِ فهمِ نفاق از یک طرف و درک نور زمانه از طرف دیگر برای شما نمایان گردد و مشكلات با روشی درست مرتفع گردد.