تربیت
Tarbiat.Org

روضه‏های استاد فاطمی نیا
محمد رحمتی شهرضا

مقدمه مؤلف:

باسمه تعالی
السلام علیکم یا اهل بیت النبوة
حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که اهل بیت علیهم السلام را وسیله نجات انسان از گرداب حیوانیت، به جایگاه والای خویش قرار داد، و محبتشان را شرط قبولی طاعات و عبادات دانست.
طاعات منکران محبت قبول نیست - صد بار اگر به چشمه زمزم وضو کنند
در وضعیت کنونی که انسانیت انسان، مورد تهاجم آفت‏های گوناگونی قرار گرفته است، یگانه کشتی نجات، همانا این چهارده نور مقدس اند که با خوشه چینی در مکتب این بزرگواران می‏توان به نجات از این ورطه امیدوار بود.
سر منزل عشق است حریم حرم یار - ای قافله سالار، نگه دار عنان را
این حقیر با بضاعت بسیار اندک خویش خواستم عرض ارادتی هر چند ناقص، به ساحت مقدس این اولیای الهی بنمایم؛دیدم چه بهتر که با استادی که عمر و وقت خویش را در این راه قرار داده، - حضرت استاد فاطمی نیا مدظله - به این کار مشغول شوم و خداوند را بی حد و نهایت شاکرم که به من کمترین این توفیق عظیم را عنایت فرمود تا مدتی از عمر ناقابل و بی ارزش خویش را در این راه پر فیض و بهجت صرف نمایم. تا چه در نظر افتد.
یک عمر می‏توان سخن از زلف یار گفت - در بند آن مباش که مضمون نمانده است
از واعظ محترم، حضرت حجة الاسلام و المسلمین جناب استاد فاطمی نیا (مدظله) که بذل لطف نموده و اجازه جمع آوری مطالب را فرمودند، صمیمانه سپاسگزارم و متذکر می‏شوم آنچه کمی و کاستی در این مجموعه دیده شود از این حقیر است، سعی بر این بوده که مطالب بصورت دسته بندی شده همراه با منبعی که بتوان مطالب را در آن یافت جمع آوری شود. امید است عزیزان صاحب نظر ما را از انتقادات و پیشنهادات خویش مستفیض فرمایند. در پایان لازم می‏دانم از تمامی کسانی که مرا در این راه یاری رساندند کمال تشکر را بنمایم. خصوصا از پدر، مادر و همسرم که دعایشان همیشه بدرقه راه من بوده است. اجر معنوی این اثر را به رسم نیکوی صاحب قلمان، به دلیل مقارنت با شب ولادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام خاضعانه به پیشگاه این بزرگوار، تقدیم می‏نمایم. به این امید که خداوند آخرین کلام ما را در این دنیا و اولین کلام ما را در آخرت نام زیبای مولایمان امام حسین علیه السلام قرار بدهد.
سوم شعبان المعظم 1423 ه.ق؛هفدهم مهر ماه سال عزت و افتخار حسینی‏
قم المقدسه؛محمد رحمتی شهرضا