تربیت
Tarbiat.Org

یاد خدا
مرکز غدیر‏‏‏

371- در کنار مریض

امام صادق (ع) فرمود: هر گاه در کنار مریضی بودی، دست خود را بر سر مریض بگذار و این دعا را بخوان:
بسم الله و بالله و من الله و الی الله و ما شاء الله و لا حول و لا قوة الا بالله، ابراهیم خلیل الله، موسی نجی الله، عیسی روح الله، محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و علیهم، من الارواح و والاوجاع بسم الله و بالله و عزائم من الله - لفلان بن فلانة - نام شخص و مادر او را می‏برد - لا یقربه الا کل مسلم و اعیذه بکلمات الله التامات کلها التی سأل بها آدم فتاب علیه انه هو التواب الرحیم، الا انزجرت ایتها الارواح و الاوجاع باذن الله عزوجل لا اله الا الله الا له الخلق و الامر تبارک الله رب العالمین.
(پناه به نام خدا و به خدا و به سوی خدا و آنچه خدا بخواهد و این که هیچ نیرو و حرکتی نیست مگر به اذن خدا و این که ابراهیم دوست خدا و موسی نجات یافته خدا و عیسی روح خدا و محمد فرستاده خدا - که درود خدا بر او و آل او و بر همه انبیاء - از بادها و دردها. به نام خدا، و به یاد خدا، و با استمداد از تقدیرات خدا، برای فلانی پسر فلانی، اقرار به اعتقادات ندارد مگر مسلمان، پناه می‏برم به خدا با کلمات تامه‏ای که حضرت آدم (ع) خدا را با آنها خواند تا توبه او پذیرفته شد، همانا او توبه‏پذیر مهربانی است، ای دردها، با اجازه خداوند و کلمات مقدس شما را فراری می‏دهم، که خدایی جز او نیست، همانا هر کار و آفرینشی برای اوست، آفرین بر خداپروردگار عالمین.)
سپس آیه الکرسی و سوره‏های حمد و معوذتین (فلق و ناس و اخلاص را هر کدام یک مرتبه و نیز ده آیه از سوره یس بخوان، بعد هم این دعا را بخوان:اللهم اشفه بشفائک و داوه بدوائک و عافه من بلائک و تسأله بحق محمد و آل محمد صلوات الله علیه و علیهم اجمعین.
(خداوندا! با شفای خود او را شفا ده، و با دوای خود او را مداوا کن، و از بلاهایت او را عافیت بده، و سلامتی به او بده به حق محمد و آل محمد - که درود خدا بر او و بر آل او).(374)