تربیت
Tarbiat.Org

یاد خدا
مرکز غدیر‏‏‏

92- ذکر فاطمه زهرا (س)

بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) فرمود:
این رطبها از نخلی است که خداوند در بهشت برای من نشانده، آن هم بر اثر دعایی که پدرم به من آموخت و هر صبح و شام بر آن مواظبت دارم.
از او درخواست کردم که این دعا را به من بیاموزد، فرمود: اگر می‏خواهی خدا را ملاقات کنی، در حالی که از تو راضی باشد و اگر می‏خواهی تا زنده هستی درد تب تو را فرا نگیرد، بر این دعا مداومت کن:
بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله نور النور، بسم الله نور علی نور، بسم الله الذی هو مدبر الامور، بسم الله الذی خلق النور من النور، الحمدلله الذی خلق النور من النور، و انزل النور علی الطور فی کتاب مسطور، فی رق منشور، بقدر مقدور، علی نبی محبور، الحمدلله الذی هو بالعز مذکور، و بالفخر مشهور، و علی السراء و الضراء مشکور، و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.
بنام خداوند بخشنده مهربان، به نام مبارک خدا که نور عالم است، به نام مبارک خدا که نور نور عالم است، به نام مبارک خدا که نور بالای نور عالم است. به نام مبارک خدا آن نام که مدبر امور عالم است، به نام مبارک خدا آن نام که نور را از نور آفرید (یعنی عالم و آدم از نور خود آفرید)، ستایش خداوند را که نور (وجود عالم و نور جان آدم) را از نور (جمال خود) آفرید و نور (تجلی خود) را بر طور سینا در کتاب مسطور تورات نازل کرد در صحیفه گشوده به قدری که مقدر نمود بر پیغمبر عالم و صالح خود، ستایش خدا را که نزد تمام موجودات به عزت مذکور و فخر و جلالت معروف است و در حال آسایش و سختی، باید شکرگزار او بود. و درود خداوند بر سید ما، حضرت محمد (ص)، و اهل بیت طاهرینش باد.
سلمان می‏گوید: از روزی که این دعا را تعلیم گرفتم، بیش از هزار کس از اهل مدینه و مکه را تعلیم دادم و هر کس که تب او را فرا می‏گرفت، چون این دعا را می‏خواند، به امر خدای سبحان تب از او دور می‏گشت.(96)