تربیت
Tarbiat.Org

رَه توشه پژوهشی پیرامون خُبرگان در کلام و پیام نورانی رهبرمعظم انقلاب حضرت آیة الله خامنه ای اَدام اللّه ظلّه علی رؤوس المسلمین
مرکز غدیر‏‏‏

انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتی‏

من همه را توصیه می‏کنم که این خط صحیح را دنبال کنند. مواظب باشید، در حالی که ما دنیای اسلام را به وحدت دعوت می‏کنیم، دشمن نتواند در میان صفوف خود جمهوری اسلامی، اختلاف و تفرقه ایجاد کند. شرط پیروزیها این است که جناحهای مختلف در جمهوری اسلامی، احترام هم را حفظ کنند و با هم باشند. در جمهوری اسلامی، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتی. این دعواها و رقابتها، متعلق به دمکراسیهای غربی است که از خدا و دین، هیچ‏چیزی به مشامشان نرسیده است.
کارهایی که بعضیها انجام می‏دهند، باب جمهوری اسلامی نیست. در این‏جا ممشا، ممشای اسلامی است و انتخاب، انتخاب اصلح. مردم باید با چشم باز و با بصیرت وارد بشوند و آدمهایی را که اطمینان پیدا می‏کنند، انتخاب کنند. گیرم حالا زید و عمرو در این جمع نباشند؛ این نباید موجب تعارض بشود.
به‏هرحال، همه‏ی برادران و خواهران عزیز از خدای متعال کمک بخواهند، برای این‏که راه صحیح و بصیرت در این راه را ان‏شاءاللَّه به همه‏ی ما تلقین کند و همه‏ی ما را هدایت نماید. امروز، حفظ حیثیت و آبروی انقلاب و نظام اسلامی و حفظ وحدت، بر همه واجب است و اگر کسی تخلف و تخطی بکند، بداند که از انقلاب تخطی کرده و مطمئناً برای مردم و این جوانان پُرشور و کسانی که احساس مسؤولیت می‏کنند، قابل تحمل نخواهد بود.
خداوند همه‏ی دلها را به راه راست هدایت کند و ان‏شاءاللَّه انجام این وظایف را برای همه‏ی آحاد میسور بفرماید و دشمنان اسلام و مسلمین را ذلیل بکند و مسلمانان را در همه جای عالم پیروز بفرماید و ملت عزیز و شریف ایران را به تمام آرزوها و اهدافشان برساند و قلب مقدس ولیّ عصر را از ما خشنود و راضی بگرداند.
والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته.(5)