تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

کار طاغوت چیست ؟

تا این نویسنده های ما کتاب هایشان به این وضع است که هر مطلبی که مال خودمان هست وقتی بخواهند بیان بکنند استشهاد به قول فلان خارجی می کنند،فلان غربی می کنند، تا از این وابستگی شماها در نیائید استقلال پیدا نمی کنید. تا این خانم ها - شما را نمی گویم شما توده هستید، آن خانم ها را می گویم - تا این ها توجهشان به این است که فلان چیز باید، فلان مد از غرب به این جا بیاید، فلان زینت باید از آن جا به این جا سرایت بکند، تا یک چیزی آن جا پیدا می شود این جا هم تقلید می کنند، تا از این تقلید بیرون نیائید نمی توانید آدم باشید و نه می توانید مستقل باشید. اگر بخواهید مستقل باشید، اگر بخواهید شمارا به‏این که یک ملتی هستید بشناسند و بشوید یک ملت، از این تقلید غرب باید دست بردارید. تا در این تقلید هستید، آرزوی استقلال را نکنید.
تا این نویسنده های ما، نویسندگان ما، همه حرفهایشان غربی است،این را دست از آن بر ندارند،امید نداشته باشند که ملتشان مستقل بشود.
تا این اسم هائی که در خیابان ها و در دارو خانه ها و در کتاب ها و در پارچه ها و در همه چیزتان، فقط مساجد است که اسماء خارجی را ندارند آن هم برای این که روحانیون تا حالا به حسب نوعشان آنجور نشده اند و الا همه چیز باید یک اسم غربی داشته باشد هم آن هائی که می نویسند اسم غربی می گذارند،هم شما که می خواهید بخوانید،این هائی که می خواهند بخوانند تا یک اسم آن طور نباشد به آن اقبال نمی کنند
«و الذین کفروا اولیاء هم الطاغوت» آن هائی که کافر هستند، کفران نعمت خدا را می کنند. مستور است واقعیات پیش آن ها،در سطح و در تیرگی هستند که این ها اولیائشان طاغوت است. کار طاغوت چیست ؟ « یخرجهم من النورالی الظلمات » از نور، از نور مطلق، از هدایت، از استقلال، از ملیت ، از اسلامیت، این ها را بیرون می کند و وارد می کند در ظلمت ها. در این ظلمات این ها را وارد می کنند.