تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

قلم های مسموم را بشناسند

آن هائی که در بین مردم، کارگرها، دهقان ها، دانشکده ها، دانشگاه ها می روند و تخم فساد می کارند، آن‏ها را بشناسند، ببینند که این ها چه کسانی هستند و از کجا تایید می شوند و کی آن ها را تایید می کند.
قلم های مسموم را بشناسند. اشخاصی که قلم دست می گیرند بر ضد اسلام، بر ضد روحانیت، بر ضد مسیر ملّت قلم فرسائی می کنند، بشناسید آن ها را. سوابق این ها را به دست بیاورند. مطالعه در احوال و سوابق این‏ها بکنند. آزادی را اسلام به ماداد، قدر این آزادی و اسلام را بدانید. ما احتیاج به وحدت کلمه داریم‏
زحمت ملّت ما برا ی اسلام است. برای اسلام بود. اسلام است که سعادت همه را تامین می کند و اسلام است که مارا پیروزی رساند و اسلام است که ما را به پیروزی می رساند. اگر اسلام نبود و اگر اسلام نباشد، ملّت باز معنائی که سابق بود بر می گردد. آن هائی که حکومت می خواهند بین ما بکنند، عمالشان را وادار کردند بر ضد اسلام، بر ضد روحانیت عمل کنند و قلم فرسائی کنند.
بیدار باشید ملّت بیدار باشید علمای اعلام ! خطبای عظام ! دانشگاهی! بازاری! کارگر ! دهقان ! همه بیدار باشید و دشمن های خودتان را بشناسید. دشمن های اسلام را بشناسید. اگر اسلام نبود این ها که برای آزادی قلم فرسائی می کنند، این جا نبودند، آزادی نداشتند. آزادی رااسلام به ماداد، قدر این آزاد ی را بدانید و قدر این اسلام را بدانید.(36)
بیانات امام خمینی در دیدار با پرسنل نیروی دریائی بندر عباس‏
تاریخ 11/3/1358