تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

اگر معنویت در کار نباشد... هر جا آخور بهتر است سر آن آخور می روند

مردمی می توانند کشور خودشان را حفظ کنند، مردمی می توانند مملکت و ملّت خودشان را نجات بدهند که معنویت داشته باشند. اگر معنویت در کار نباشد و همه مربوط به مادیت باشد هر جا آخور بهتر است سر آن آخور می روند و لو این که آن آخور را آمریکا برایش درست کند.
این هائی که خیانت به مملکت ما کردند و همه چیز ما را بردند، این ها پیششان فرق نمی کرد که آمریکا به آن ها مادیت را بدهد، پارک و - نمی دانم - دستگاه را بدهد یا از یک راه صحیحی باشد. راه صحیح و غیر صحیح پیش آن ها فرقی نمی کند. آن ها اتومبیل می خواهند، اتومبیل از دست پیغمبر به آن ها برسد یا از دست ابوجهل برسد فرقی نمی کند به او کار ندارند به اتومبیل کار دارند.
این هائی که به مملکت ما خیانت کردند و مملکت ما را به تباهی کشاندند این ها آن ها بودند که ایمان نداشتند. اگر در بین آن ها یک نفر ایمان داشت، آن یک نفر این کارها را نمی کرد.
آن هائی که خوردند و بردند و ما را به تباهی کشاندند آن هائی بودند که به اسلام کار نداشتند، اعتقاد نداشتند، به ماوراء طبیعت اعتقاد نداشتند، به معنویات عقیده نداشتند آن ها می گفتند همین چهار روز زندگی است، پس هر چه هست بهتر، مرفه تر، از هر راهی می خواهد باشد.