تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

قلم آزاد است مسائل را بنویسد لکن نه این که توطئه برضد انقلاب بکند

من از شما کارمندان و کارگران روزنامه کیهان تشکر می کنم که با اراده صمیمانه و با عزم مصمم جلوی اشخاصی که بر خلاف مسیر ملّت می خواهند بروند گرفتید. گفتید که شاید کیهان امروز موافق میل ملّت نباشد، کیهان امروز موافق میل ملت است. ملّت روزنامه ای را می خواهد که مطابق آرای خودش، مطابق آرای ملت، مطابق خواسته های ملّت رفتار کند، مقاله نویسی نمی خواهد، قصه نویسی نمی خواهد. چیزهائی را می خواهد که مطابق مسیر ملّت باشد. باید جدیت کنید، مسائلی را بنویسند که موافق مسیر ملّت باشد. همه رسانه های تبلیغاتی باید خودشان را اصلاح کنند خون های ملّت مارا هدر ندهند، ملّت ما زحمت کشیده اند،ملّت ما خون داده اند، بخواهند باز با اباطیل برگردانند به حال اول، این قابل تحمل نیست. ما تاآن جا صبر می کنیم که توطئه نباشد و اگر خدای نخواسته توطئه باشد، صبر نخواهیم کرد، تحمل نخواهیم کرد. باید خودشان را اصلاح کنند، همه رسانه های تبلیغاتی باید خودشان را اصلاح کنند که خدای نخواسته بر خلاف مسیر ملّت نروند. گمان نکنند که باز می شود آن دستگاه سابق را برگرداند دیگر گذشت آن مسائل و آن ها دفن شده اند.
خداوند شماها را توفیق عنایت کند و من از شما متشکرم که در این جا آمده اید و از نزدیک من شما را ملاقات کردم و امیدوارم که روزنامه را خودتان اداره کنید و آن طور که دل خواه ملت است درج کنید در آن.
قلم آزاد است مسائل را بنویسد لکن نه این که توطئه برضد انقلاب بکند. مطبوعات در عین حال که یک موسسه محترم و بسیار موثرندلکن باید روی موازین مطبوعاتی و خدمت به ملّت رفتار کنند.
آزادی قلم و آزادی بیان معنایش این نیست که کسی بر ضد مصلحت کشور قلمش آزاد است که بنویسد، برخلاف انقلابی که مردم خون پایش داده اند بنویسد، همچو آزادی صحیح نیست. قلم آزاد است که مسائل را بنویسد لکن نه این که توطئه بر ضد انقلاب بکند. بیان آزاد است که مطالبی اگر دارد بنویسد آن هم مطالبی که به او داده می شود، از همه اشخاص بنویسد بدون توطئه.