تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

معنای آزادی این نیست که من هر کاری دلم بخواهد،بکنم‏

در حدود قواعد و قوانین آزادی هست یعنی شما دیگر از کسی الان این جا که نشسته‏اید، دیگر نمی ترسید، اگر قبل از این بود، شما خوف این را داشته اید که از این جا پایتان...، جمع نمی توانستید بشوید این جا،حالا اگر هم آمدید، خوف این را داشتید که از این جا رفتید بیرون، این ساواکی ها،این بیرون نباشند، شما را بگیرند و ببرند و بودند و می گرفتند و می بردند. این به این معنا الحمدلله ما الان آزادیم الان‏
لکن معنای آزادی این نیست که من هر کاری دلم بخواهد،بکنم. این را باز هم گفته ام که خدای تبارک و تعالی ما را به این آزادی امتحان می کند،به این نعمتی که به ما داده است که از همه نعمت ها با لاتر است، الان ما را امتحان می کند که ببیند با این آزادی، ما چه می کنیم، با آزادی رفتار می کنیم خداپسند ؟یا سوءاستفاده از آزادی می کنیم ؟ اگر سوءاستفاده از آزادی کردیم،از امتحان درست در نیامدیم و اگر استفاده صحیح کردیم از آزادی، مرضی خداست و انشاءالله خداوند نعمتش را حفظ می کند به ما.
برادرهای من ! برادرهای من ! توجه داشته باشید،این نعمتی را که خدا به شما داده حفظش کنید.یک نعمتی به شما داده، آن نعمت آزادی، نعمت استقلال، این نعمت را حفظش کنید و آن به این است که همه با هم دوست و رفیق و همه با هم بین خودتان رحیم و بر دیگران شدید.
آن هائی را که می خواهند چپاولتان کنند، مشت تو دهنشان می زنید، آن هائی که با شما رفیقند، دست برادری می دهید و صورت هم را می بوسید.(21)

بیانات امام خمینی درجمع گروه‏فلسطینی‏واسقف کاپوچی تاریخ 13/1/1358