تربیت
Tarbiat.Org

آزادی ، آری توطئه،هرگز پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

شماها آزادید در کارهای صحیح

«یکی از خبرنگاران زن » سئوال : چون مرا به عنوان یک زن پذیرفته‏اید، این نشان دهنده این است که نهضت ما یک نهضت مترقی است، اگر چه دیگران سعی کردند نشان دهند که عقب مانده است. فکر می کنید به نظر شما آیا زنان ما باید حتماً حجاب داشته باشند؟مثلاً چیزی روی سر داشته باشند یا نه ؟
جواب : این که من شما را پذیرفته ام، من شما رانپذیرفته ام، شما آمده‏اید این جا و من نمی دانستم که شما می خواهید بیائید این جا و این هم دلیل بر این نیست که اسلام مترقی است که به مجرد این که شما آمدید این جا، اسلام مترقی است. مترقی هم به این معنی نیست که بعضی زنها یا مردهای ما خیال کرده اند.
ترقی به کمالات انسانی و نفسانی است و با اثر بودن افراد در ملّت و مملکت است، نه این که سینما بروند و دانس بروند و این ها ترقیاتی است که برای شما درست کرده اند و شما را به عقب رانده‏اند و باید بعداً جبران کنیم. شماها آزادید در کارهای صحیح، در دانشگاه بروید و هر کاری را که صحیح است بکنید و همه ملّت در این زمینه ها آزادند اما اگر بخواهند کاری خلاف عفت بکنند و یا مضر به حال ملّت،خلاف ملیت بکنند جلوگیری می شود و این دلیل بر مترقی بودن است.(17)
بیانات امام خمینی در مورد نقش شوم اجانب در ایجاد وابستگی و چگونگی رهائی از سلطه ابرقدرت ها تاریخ 8/11/1357