تربیت
Tarbiat.Org

غرب زدگی:پژوهشی در کلام و پیام نورانی امام خمینی‏
مرکز غدیر‏‏‏

این حرف، حرف غربزده هاست که خیال می کنند که ما اگر مثل غرب نباشیم، ما تحقیر می شویم. ما بنا داریم که مثل غرب نباشیم و وابسته نباشیم و بنا داریم مستقل و آزاد باشیم‏

در مقابل همه تبلیغاتی که می شود، از هر جور تبلیغی که می شود، جواب بدهید و آشنا کنید ممالک دیگر را، کشورهای دیگر را به آن چیزی که در ایران هست و آن طوری که در ایران می گذرد. آشنا کنید مردم را به اسلام و به نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی. خوف این که ما اگر ساده رفتار کنیم آن ها با آن، سفارتخانه های آن هابا آن وضعی که دارد، ما در نظر آن ها تحقیر می شویم، این خوف را د رخودتان راه ندهید، بلکه شما با عملتان تحقیر کنید آن طور بناها و بنیادهای ظلم و طاغوتی را. شما گمان نکیند که اگر چنانچه به طور ساده عمل بکنید و سفارتخانه شما یک امر، یک جای ساده‏ای باشد، یک مرکزی باشد که از آنجاعلم و دانش و اخلاق صادر بشود، شما تحقیر خواهید شد. خیر، این حرف، حرف غربزده هاست که خیال می کنند که ما اگر مثل غرب نباشیم، ما تحقیر می شویم.
ما الان بنا داریم که مثل غرب نباشیم و بنا داریم وابسته نباشیم و بنا داریم مستقل باشیم و آزاد باشیم و الان می بینید که آن هائی که، ملت هایی که تحت تاثیر تبلیغات آمریکا و شوروی و سایر اذناب آن ها واقع نشدند، همه آن ها به نظر اعجاب و عظمت به شما نگاه می کنند.(140)