تربیت
Tarbiat.Org

زیارت جامعه کبیره (نغمه عاشقی)
محمد رحمتی شهرضا

انجام واجبات، شرط دوم‏

دوم اتیان واجبات. واجبات را باید به جا بیاوریم. باید نمازهایت را درست بخوانی. دقت کنی، نه اینکه وسوسه بکنی. ولی خوب بخوانی. واجبی پیش آمد انجام بدهی. مکه‏ای شدی بروی مکه. ماه رمضان آمد و استعداد گرفتن روزه را داری روزه ات را بگیر. خمس به گردنت می‏آید، زکات به گردنت می‏آید، بده! سوم هم اینکه از مستحبات به قدر نشاط به جا بیاورید.
ای وای! این حرفها زده نمی‏شود. چه بکنم؟ آخر دعای کمیل زوری، هیچ فایده ندارد. دیشب حضور شما گفتم. ورق را بر می‏گرداند دو صفحه مانده است. وای! این فایده ندارد. دعای کمیل به نظر من باید سهمیه بندی بشود. من یک وقت حساب کردم دیدم فقط به من این قطعه از دعا می‏رسد. فلا تفضحنی بخفی ما اطلعت علیه من سری خدایا دستم به دامنت! آبرویم را نبر. حالا تو جایی بهترش را انتخاب کن. من می‏گویم یا سریع الرضا چون گنهکارم.
جان مطلب بعد از این است که آن شاء الله می‏گویم. آنهایی که با دوستان معاویه دشمن هستند و آنها که با دشمنان معاویه دوست هستند، هر دو طایفه صلوات بفرستند. (صلوات حضار) خیلی خوب شد. چون آدم بالاخره بای با دو دست معاویه دشمن باشد، با دشمن معاویه هم دوست باشد. هر دو دسته هم الحمدلله صلوات فرستادند. خیلی خوب شد. اینطور گفتم که ذهن مقدستان آماده بشود که مطلب این قسمت حساس است. این قسمت را به جوآنها می‏گویم.