تربیت
Tarbiat.Org

آفتاب ولایت‏
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‏‏

عهد و میثاق با امام زمان (علیه السلام)

عزیزان! بیایید فرصت را غنیمت بشماریم و ارتباطمان را با خدا و اولیای او قوی کنیم. از خدا بخواهیم توفیق دهد عهد و میثاقی جدی با امام زمان (علیه السلام) ببندیم. بگوییم آقا! ما می‏خواهیم نوکر و خدمتگزار شما باشیم. به طور جدی می‏پذیریم که در این راه نقص داریم و لایق نیستیم؛ اما شما از خدا بخواهید که این لیاقت و توفیق را به ما بدهد تا در راه شما گام برداریم و به گونه‏ای سیر کنیم که شما بپسندید!
گمان نمی‏کنم کسی از روی صدق و خلوص قلبی با امام زمان (علیه السلام) چنین قراری بگذارد و از همان لحظه، مشمول امدادها و عنایت‏های ویژه حضرت نشود. با این که خودم لیاقتش را ندارم، ایمان دارم که اگر شما این پیمان را به زبان هم نیاورید، او می‏شنود و فوراً هم پاسخ می‏دهد؛ آنگاه ورق عوض می‏شود و اگر تا به حال، تاریکی‏هایی در زندگی ما بود، از همین جا عوض می‏شود.
هدیه‏ای که تقدیم امام زمانمان (ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) می‏کنیم، باید بهترین سرمایه‏ها و دارایی‏های ما باشد. برای خدمت به امام زمان (علیه السلام)، باید بهترین اوقات و سرمایه‏هایمان را هزینه، و جوانی خویش را در این راه فدا کنیم و لحظه‏ای از خدمتگزاری و جلب رضایت حضرت غافل نشویم. اگر در همین لحظه، به شما جواز شرفیابی به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را عطا کنند، آیا برای هدیه به حضرت تکه نانی خشکیده یا لباسی وصله‏دار می‏برید یا بهترین دارایی خویش را به محضر مقدسش هدیه می‏کنید؟!
آنان که می‏خواهند فرزندانشان را به پیشگاه خداوند متعالی و امام زمان (علیه السلام) هدیه کنند تا افتخار وراثت پیامبران نصیبشان شود، باید بهترین، مستعدترین و پاک سرشت‏ترین فرزندان خویش را برای این راه برگزینند و در تشویق ایشان از هر راهی بکوشند و از هیچ مساعدتی برای تربیت و رشد ایشان آنها فروگذار نکنند.